Datum: 2012-03-26  |  Tid: 11:44:51 Allmänt  |   Kommentarer (0)

Helgen!

I fredags efter ja lämnat gumman på dagis hade ja tänkt lägga mig en stund men blev att ja plocka lite & sen hoppa in i duschen. Sen kom Sandra hit på en kopp kaffe och tjöt. Satt på balkongen i solen oxå. :) Hon hängde sen me & hämta hem gumman. Blev ett tag till på balkongen. ;) Sen åkte vi till EuroCash & ja stor handlade. Phew! Åtta påsar fulla me mat plus blöjor och toapapper utöver de. ;) Tony & Sandras bil va ganska full. Haha.  Gjorde inte så mkt mer på kvällen..

Lördag; älskling gick upp me gumman & ja hade ställt klockan på åtta men gick upp tio i. Gjorde mig iordning & käka frukost. Vid halv nio kom Lollo och hämta mig så åkte vi ut till Hagenberg på barnloppis. :) Hitta lite grejer men blev faktiskt besviken. Trodde de skulle va mkt mer. ^^

Köpte detta där:
Till gumman: tre par byxor, en tunika, en tröja, en jacka
& en leksak för 160 kr sammanlagt. :)
Till bebis köpte ja bara en flaskvärmare för 50 kr.

Efter vi varit där va vi in en snabbsväng på EuroCash &
sen brummade vi vidare till Säffle där de va barnloppis på medis. ;)
Tycker de e mkt bättre där. ^^

Där köpte ja detta:
Till gumman hitta ja ett par helt nya pumaskor för 50kr. :) Som hittat. ;)
Till bebis köpte ja söta tofflor för en femma och en sovpåse för en tia. ;)

Åkte sen till donken & käka och sen till Erikshjälpen. ;)
Där hitta ja äntligen en sandlåda till gumman. :D
Enbart 80 kr. ;)

Åkte sen till Åmål, in & köpte ögonbrynsfärg & sen hem. :) Lollo haka på. ^^
Satt i solen me en kopp the & tjöta. Sen va dagen mkt seg! Vi båda va svintrötta. ;)
När gumman sov passade vi oxå på & vila. Haha.
Älskling åkte vid halv fem för han skulle till Markus & partajja. ^^
Ja, Lollo och gumman käka kyckling & potatisklyftor och efter att gumman lagt sig
kollade vi på film & dippade grönsaker & käka godis. ;) Sen åkte hon hem & ja la mig & sov.

Sov jättekasst eftersom inte älskling va hemma. Han va inte hemma när ja vakna på morgonen heller för han hade däckat hos Markus. ^^

Mamma kom en sväng & sen när älskling väl kom hem så la ja mig & sov en stund vilket va underbart!
Sen städade vi... Sen blev de tv resten av kvällen typ. ^^ La gumman vid åtta.

Idag ställde ja klockan på åtta bara ifall att eftersom man drog fram klockan igår... Så gick upp när den ringde & gumman sov fortfarande. :O Så ja käka frukost & gjorde mig iordning & vid halv nio vakna hon. Blev lite chockad över att hon sov så länge. De va ju till halv åtta (vintertid) och hon brukar vakna halv sju (vintertid). Så tycker de va bra att vi ändra till sommartid nu. Haha. Kanske hon kan börja vakna vid halv åtta (sommartid) ist. :) Om ni förstår va röriga jag menar. Haha. ;)

Gick iaf me gumman till dagis jämt innan nio & sen in till Marie på en kopp kaffe.
Sen hem & satte mig framför VBÅ. Nu har ja plockat leksaker, plockat i diskmaskin och skurat. :)

Ska sätta mig & kolla på Hem Till Gården nu & sen får vi se va de blir. :)

Ha de bra!

Detta fick ja förresten hem till bebis häromdan. ♥
Två bodys, två byxor & två par strumpor.
Och två nappar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback