Datum: 2011-09-14  |  Tid: 13:15:53 Allmänt  |   Kommentarer (3)

Onsdag.

Nu har ja äntligen fått tummen ur röva och städat hela lägenheten. Eller ja, tagit disken, skurat rent ugnsluckan, plockat, dammsugit och skurat. :) Så nu sitter jag i soffan och gör ingenting. ^^

Skulle behöva bädda sängen, slänga skräp, sätta igång diskmaskinen, köra en maskin tvätt, städa inne i badrummet och städa nere i hallen. ^^ Men de orkar jag inte riktigt nu. ;)

Mina två älsklingar ligger och sover i soffan. ♥

Försöker få gumman att äta vanlig mat och inte bara ersättning och välling. Så idag har hon fått mindre ersättning när hon har ätit och fått gröt/ mat ist. Men de går inte så bra. :S Hon vill inte ha vanlig mat. :( Men får väl fortsätta kämpa så kanske hon ger me sig. Gröten går ganska bra men hon äter sig ju inte mätt på de utan hon tar ett par skedar bara. Vet inte varför de är så. :S Och nej, de spelar ingen roll om det är burkmat eller hemmagjord. Det blir samma reaktion. :( Någon som har något tips?

Aja, iaf. Inatt sov gumman i sin egen säng. :) Känner att hon måste börja göra det igen för blir ganska trångt då hon lägger sig tvärs över sängen så jag nästan ramlar ur. Haha. Gick väl ganska bra iaf. Hon krångla lite genom att hon vakna och vi fick gunga på sängen tills hon somna om. Fick hålla på så ett par gånger. Sen kunde inte jag somna om bara för att jag fick för mig att hon skulle vakna snart och vilja ha mat. Sen spira det i benen och magen kurrade. Suck. Men efter jag tog en smörgås blev det lite bättre och till slut somna ja. Vid fem vakna gumman och fick välling. Så somna hon om och jag trodde hon skulle sova till sex/halv sju men icke. Halv sex vakna hon. Jag bestämde mig för att vi inte skulle gå upp så jag gunga på sängen och till slut somna hon om. Sen vakna hon sex & ja gjorde om samma sak. Hon somna och sov till kvart i sju. :) Då va de morgon. ^^

Annars idag händer de inte mycket. Blåser en del ute så kanske inte så jättekul att gå ut. ^^ Men vi får se. :)

Ska försöka hoppa in i duschen snart tänkte ja. Kan va gött & göra de innan älskling ska iväg till tandläkaren. :)

Ha de bra!



Tror gumman har missuppfattat detta med lära gå vagn. ;) ♥

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Mitt tips är att inte ge upp, Leo åt vanlig mat och ingen ersättning eller välling förutom på kväll o morgon när han var 9 månader. ta att hon är lite sur o grinig, det går över. Då slipper du krångla med välling o ersättning mer än nödvändigt.



Det gäller det med att sova i sängen också, ge inte upp hur jobbigt det än blir :) Du är mamman, så du bestämmer ;) Ha det bra nu, Lycka till :D

2011-09-14 @ 15:10:24
Postat av: Anja

Älskar bilderna!:D

2011-09-14 @ 19:05:29
URL: http://bettyooop.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Wilde var heller inge glad i vanlig mat först, fast tror det berodde på att han inte tyckte det var gott. Nu har vi iaf "hittat" 5 olika matburkar han äter. Dock äter han inte hemlagat än, men det kommer säkert allt eftersom så jag har inte bråttom :)



Men hursolmhelst så kan jag dela med mej av tips jag fick på BVC och det var att ge så mycket mat han ville äta, lite efterrätt (frukt, fruktpure) och sen avsluta med välling tills han var nöjd. Tror hon sa man kunde göra tvärt om också, halv portion välling för att dämpa värsta hungern och sen ge mat.

Visserligen testade jag aldrig men däremot gav jag efterrätt i form av lite gröt&fruktpure så det var extra mättande. :)

2011-09-14 @ 20:25:26
URL: http://mesandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback