Datum: 2011-01-26  |  Tid: 19:44:59 Allmänt  |   Kommentarer (0)

Tillväxtperiod?

Just nu e de lite jobbigt...
Skrutta vill äta nästan heeeela tiden. Plus att hon inte sover mkt på dan alls.
Ja vet att dom sover mindre och mindre men hon har väldigt konstiga sovtider. Sover endast när hon ammar. Sen vaknar hon & ska ha mat. Hon äter nog minst en gång i timmen. I minst 20 minuter. Så de e inte mkt tid ja har för mig själv. Älskling hjälper mig så mkt han kan genom & ta henne dom stunderna hon e vaken & inte vill ha mat men annars e ja ju tvungen & ta henne. ;) En kompis tipsa mig då om att de kanske kan va såkallad "tillväxtperiod" hon har kommit in i. Så ja läste lite om de & kanske kan va de. Ska vänta några dagar & se om de blir bättre ell inte annars får ja börja ge henne ett mål me ersättning så hon blir mätt. För detta börjar ta mkt på mig. Sover i snitt mellan 3-6 timmar om dygnet. Så när klockan börjar närma sig tio-elva så börjar öga gå i kors på mig.
Försökte sova en sväng idag men fick väl sova sammanlagt en halvtimme ell ngt.

Igår va de inge kul. Usch va trött ja va! Kommer knappt ihåg nånting från igår kväll/natt. Så trött va ja. :S
Känns inte så bra...

Just nu ligger skrutta på golvet & e faktiskt på bra humör & inte hungrig för tillfället. ;)
Men snart ska hon säkert ha mat igen. ^^

Skrutta e ju sååååååå söt när hon ligger & ler & skrattar: :) ♥

Älskling va ner till Netto förut & skulle köpa en fritös men självklart va dom slut. E alltid så när man väl vill ha ngt i den affären. De försvinner samma dag dom kommer in. Men men.
Hade egentligen tänkt & gå me me skrutta men tyckte att de va för kallt så vi stanna hemma. ;)

Igår va ja iväg utan skrutta. Usch va konstigt de kändes! Kände mig jättestressad! Men va kanske inte så konstigt eftersom min kära älskling ringde mig två gånger (va iväg en timme ungefär) & hade lite småttpanik för att skrutta gnällde. ;) Men när ja väl hade stressat mig som faan & väl kommer hem så sover hon. XD Haha. ;)
Mamma va snäll & körde mig till EuroCash för ja skulle köpa blöjor men de hade dom ju såklart fortfarande inte fått in. :@ Men då fick ja faktiskt två paket av ngt annat märke GRATIS. :P Inte alla som får de. XD
Åkte sen me & hämta Spiken hos veterinären. Stackarn. Han va helt groggy så han ramla :(
Men annars hade allt gått bra oså. :)

Nä nu ska ja plocka undan disk. :P

Ha de bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback