Datum: 2011-08-25  |  Tid: 08:10:09 Allmänt  |   Kommentarer (5)

Rolig start på dagen!

Eller inte!

Vaknade och trodde klockan var halv sju så jag brydde mig inte om att försöka få gumman att somna om... Gick upp & ser att klockan e halv sex! Suck. Men då va vi ju redan uppe så... Käka frukost & älskling åkte till jobbet. Vid halv sju va gumman jättetrött så vi gick & la oss. Hon krånglade jättemycket.. Trodde hon hade somnat flera gånger för ja hann nicka till men hon vaknade flera gånger & sov inte alls länge i sträck. Vid halv åtta gav ja upp så vi gick upp. Satte henne på golvet men de ville hon inte utan bara skrek så tog upp henne oså satte vi oss i soffan. Tar någon minut sen spyr hon rätt ut. INTE LITE!! Över hela mig, hela henne, soffan och mattan. Hade ingen handduk eller nånting i närheten så va bara att resa mig upp (den mesta spyan va i mitt knä). Så de droppa/rann spya hela vägen till toaletten.... Mysigt! Så fick sätta gumman i ett bad & torka av mig själv med våtservetter.

Efter de fick vi gå ut till tvättstugan för att ta en tvättid och jag hade sån tur att det fanns en nu klockan elva. Har nämligen huuuuuuuuuuuur mycket tvätt som helst eftersom våran tvättmaskin lagt av. :( Så blir nog att köpa en helt ny denna månaden! Ska få tvätta hos mormor sen men eftersom jag har så mycket så behövdes en tid i tvättstugan också kände jag...

Denna veckan har jag och Marie varit jätteduktiga och tagit många promenader! :) Har vart riktigt gött. :) Va även på gymet igår med Sara. :)

Annars har de väl inte hänt så mycket. Va på öppna förskolan med Marie och barnen i tisdags. :) Även Lina och Tuva kom dit så de va trevligt. :)

Idag ska jag ju som sagt tvätta. Men först duscha! Känner mig inte så fräsch... Sen 14.45 ska jag vara på bvc med gumman för att mäta & väga henne. :) Elis ska med som sällskap. ;)

Ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men har hon spytt kanske det inte är smart att gå till BVC, där det finns andra barn som kan bli smittade

2011-08-25 @ 08:44:01
Postat av: Mimmi

Jo fast hon spydde för att hon ätit för mycket. Smittas det då?

2011-08-25 @ 09:16:20
URL: http://emiliemimmijohansson.blogg.se/
Postat av: Anja

Haha bra piik:P

Nä hemskt att du fick droppa av dig heeeela vägen te toan.. Urs. Men hon gilla väl ett bad så på mörakvisten hihi!:P

2011-08-25 @ 11:37:38
URL: http://bettyooop.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jaha men då så, hur skulle ja kunna veta det?

2011-08-25 @ 14:13:36
Postat av: mimmi

Jo fast tycker att det är en självklarhet att man inte går till bvc om barnet är smittsamt.

2011-08-25 @ 15:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback